W Oddziale Przedszkolnym ten tydzień poświęcony został na zintensyfikowanie działań, które pomogły naszym przedszkolakom lepiej się poznać, nauczyć się współpracy, empatii i szacunku dla różnorodności. Zajęcia w grupie "Misie" i "Biedronki" przeprowadzane były w oparciu o scenariusz "Metafora serduszka". Dzieci wysłuchały opowiadania o Jeżyku Roro, porozmawiały o emocjach i wykonały grupowe prace plastyczne.
W dniach od 29 września do 3 października 2025 roku nasza szkoła włączyła się w obchody „Tygodnia Budowania Relacji i Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej”. Celem podjętych działań było kształtowanie postaw empatycznych, wzmacnianie pozytywnych relacji rówieśniczych oraz promowanie bezpiecznego i przyjaznego klimatu w szkole i poza nią.
Tydzień poświęcony tematyce przeciwdziałania przemocy rówieśniczej i budowania relacji, przyczynił się do wzmocnienia poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów oraz integracji zespołów klasowych.
Uczniowie wykazali się dojrzałością emocjonalną, otwartością i chęcią podejmowania działań na rzecz budowania pozytywnych relacji.
Klasa 6c zrealizowała 3 tematy:
30.09.2025 Warto rozmawiać o problemach.
10.01.2025 Z kim można porozmawiać o problemach?
10.03.2025 Pozytywna reakcja - nie trzaskaj drzwiami!
Uczniowie klasy wspólnie wykonali plakat związany z akcją.
W 5c przeprowadzono następujące tematy:
1. Cyberprzemoc i bullying - jak powinieneś się zachować.Na lekcji omawiane były filmy, w których przemoc w internecie była zatrzymywana poprzez postawę empatii i stanięcie w obronie ofiary nękanej w sieci.
2.Jak rozmawiać z uczniem w trudnej sytuacji kryzysowej?Na lekcji rozmawialiśmy o poszanowaniu emocji, swojej i innych godności.
3. Bądź przyjacielem - budujemy pozytywne relacje w klasie - plakat.Na lekcji uczniowie wspólnie planowali i rysowali plakat dotyczący tematu.
W ramach "Tygodnia budowania relacji i przeciwdziałania przemocy rówieśniczej" w klasie 5e zostały przeprowadzone zajęcia:
- "Agresja i przemoc w szkole, czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać",
- "Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej".
Uczniowie wraz z wychowawcą wykonali plakat "Razem przeciw przemocy - budujemy relacje". Dzieci pracowały w grupach, rozwijając umiejętność współpracy i integrując się.
Na godzinie z wychowawcą uczniowie losowali karteczki z pozytywnymi hasłami i cytatami. Odbyła się dyskusja na temat ważności haseł zamieszczonych na kartkach. Uczniowie zadeklarowali, że postarają się wdrożyć w życie przesłanie, które wylosowali.
Uczniowie klasy 2e uczestniczyli w zajęciach na których realizowano tematykę związaną z pomocą rówieśniczą, zapobieganiu przemocy i prawidłowych relacjach rówieśniczych. Przygotowaliśmy plakaty, uczyliśmy się empatii i odkrywaliśmy scenki dramowe.
W Oddziale Przedszkolnym ten tydzień poświęcony został na zintensyfikowanie działań, które pomogły naszym przedszkolakom lepiej się poznać, nauczyć się współpracy, empatii i szacunku dla różnorodności. Zajęcia w grupie "Misie" i "Biedronki" przeprowadzane były w oparciu o scenariusz "Metafora serduszka". Dzieci wysłuchały opowiadania o Jeżyku Roro, porozmawiały o emocjach i wykonały grupowe prace plastyczne.
W klasie 8 A w ramach Tygodnia Przeciwdziałania Przemocy Rówieśniczej zostały zrealizowane na godzinie z wychowacą i na lekcjach języka polskiego nastepujące tematy:
1.Sztuka komunikacji. Czym jest komunikacja bez przemocy? W jaki sposób ją stosowac w relacjach międzyludzkich?
2.Techniki radzenia sobie w trudnych emocjach w oparciu o fragmenty utworów S.Crossan.
3.Dlaczego czujesz to co czujesz? Czy emocji mozna sie nauczyć?Jak radzic sobie z emocjami?
Uczniowie chętnie wypowiadali się i dzielili swoimi spostrzeżeniami,pomysłami odnośnie sposobów udzielania pomocy dla osób, które mogą jej potrzebować,a także udostępnienia i przypomnienia numerów telefonów instytucji pomocowych.