1) „Terapeutyczne Spektrum”
Zespół nauczycieli współorganizujących proces kształcenia zrealizował w roku szkolnym 2024/2025 autorską innowację pedagogiczną autorstwa Pauliny Jakubowskiej pod tytułem „Terapeutyczne Spektrum”. Celem innowacji było wspieranie rozwoju uczniów poprzez różnorodne formy terapii wspomagających proces edukacyjny. W ramach działań zrealizowane były m.in. zajęcia z:
• arteterapii – wspierające ekspresję emocjonalną i kreatywność,
• hipoterapii – rozwijające motorykę oraz budujące poczucie bezpieczeństwa i relacji,
• terapii ruchem – wpływające korzystnie na koordynację, sprawność fizyczną i samopoczucie uczniów,
• animaloterapii – wzmacniające więzi emocjonalne i umiejętności społeczne.
2) "Worek modlitwy"
W tym roku szkolnym klasy IA, IB i IC brały udział w innowacji pedagogicznej "Worek modlitwy". Każdy uczeń z tych klas wybierany losowo brał na tydzień worek z książeczkami, filmami, przedmiotami związanymi z lekcją religii. Dzieciom zwłaszcza podobała się kolorowanka religijna, jak i różne książeczki przybliżające prawdy religijne w prosty sposób. Innowacja będzie kontynuowana w następnym roku szkolnym.
Innowację przeprowadziła Monika Czekała.
3) Razem w Kosmosie
Dzieci stworzyły model Układu Słonecznego. Przeprowadziliśmy też dyskusję na temat proporcji i odległości między planetami. Dzieci dostały naklejki z rożnymi planetami, które same utworzyły-" ludziko-planety". Zaprojektowały swoje własne konstelacje gwiazd i nazywały je. Układały puzzle z różnymi konstelacjami gwiazd. Dzieci miały okazje zbudować własne modele rakiet, zadanie poświęcone było naukowemu aspektowi podróży kosmicznych. Na koniec projektu dzieci otrzymały dyplomy i małe upominki z motywem kosmicznym.
4) "Kameleon 2"
W roku szkolnym 2024/2025 nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej zrealizowali ogólnopolską innowację pedagogiczną „Kameleon 2” autorstwa Ewy Starosty.
Celem wprowadzenia innowacji było uatrakcyjnienie procesu nauczania poprzez łączenie treści edukacyjnych z działaniami praktycznymi, przyrodniczymi, społecznymi i artystycznymi. Zadania w ramach projektu miały na celu wszechstronny rozwój dzieci – zarówno intelektualny, jak i emocjonalny, fizyczny oraz społeczny.
„Kameleon 2” stał się inspirującym elementem codziennej pracy dydaktycznej, udowadniając, że nauka przez działanie to najlepszy sposób na rozwój młodego człowieka.
5) "Cztery pory roku - poznawanie przez narządy zmysłów"
Klasa 6 b pod opieką wychowawcy Marioli Wróblewskiej uczestniczyła w innowacji pedagogicznej "Cztery pory roku - poznawanie przez narządy zmysłów". Uczniowie w aktywny i kreatywny sposób spędzali czas na godzinach z wychowawcą. Samodzielnie przygotowywali dekoracje, ozdoby, przekąski i sałatki. Uczestniczyli w wyjściach do MIDICENTRUM, wystawę pająków oraz wystawę w Muzeum Okręgowym, zielonej szkole, wycieczkach i wyjściach. Poznawali różne pory roku poprzez doświadczenia i narządy zmysłów.
6) Twój wybór = Twoja przyszłość
Innowacja pedagogiczna realizowana w roku szkolnym 2024\2025 od września do czerwca w klasach siódmych i ósmych.
Młodzież uczestniczyła w wydarzeniach dotyczących wyboru ścieżki zawodowej i przyszłości, tego jak budować swój wizerunek, jak bezpiecznie wykorzystywać media społecznościowe.
Monika Szpakowska - szkolny doradca zawodowy
7) "Angielski jest fun-tastyczny!"
Odbiorcami innowacji były dzieci z grupy przedszkolnej 0a, oraz uczniowie klasy 2d i 6c. Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Angielski jest fun-tastyczny!” było pokazanie dzieciom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania.
Realizacja innowacji pozwoliła na częściowe przełamanie barier językowych oraz doskonalenie poprawnej wymowy w języku angielskim. Podejmowano próby samodzielnego wypowiadania się i tworzenia prostych zdań w języku obcym.
8) "Podróż po Polsce z rodziną Szwendalskich"
Innowacja, której głównym celem było rozwijanie i utrwalanie wiedzy na temat własnego kraju. W ramach innowacji dzieci rozwijały umiejętności matematyczne, językowe, plastyczne, kreatywność oraz umiejętność logicznego myślenia. Najwięcej radości dzieci czerpały z tworzenia mapy Polski.
9) "Kreatywna matematyka"
Innowacja, której głównym celem było pomysłowe podejście do edukacji matematycznej poprzez wielozmysłowe poznawanie świata liczb, figur geometrycznych, działań oraz zagadnień matematycznych. Na zajęciach w ramach innowacji łączono edukację matematyczną z sensoryką, doświadczaniem świata i kreatywną zabawą, co sprawiło, że nauka stała się przyjemnością.
10) „Słownictwo na Wynos: Ucz się Wszędzie!”
W okresie od października 2024 do stycznia 2025 w klasie 6B realizowana była innowacja pedagogiczna pt. „Słownictwo na Wynos: Ucz się Wszędzie!”, prowadzona przez panie Iwonę Wiszniewską i Iwonę Jóźwiak.
W ramach projektu uczniowie korzystali z aplikacji InstaLing, która umożliwia codzienne, krótkie powtórki słownictwa z bieżącego materiału – w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu. Aplikacja dostosowywała tempo nauki do indywidualnych potrzeb każdego ucznia oraz generowała szczegółowe raporty dla nauczycieli i rodziców.
Efekty? Rewelacyjne! Uczniowie, którzy systematycznie korzystali z InstaLing, osiągali lepsze wyniki w nauce słownictwa i uzyskiwali wyższe oceny z kartkówek.